Παρασκευή, 24 Οκτωβρίου 2014

Συμβουλές για καλό ύπνο

Ο ύπνος είναι μια φυσική ανάγκη για τον άνθρωπο, και η σημασία του είναι πολύ μεγάλη, αφού ξεκουράζει το σώμα και τον πνεύμα. Με τον ύπνο ηρεμείς και χαλαρώνεις ενώ κατά τη διάρκεια της νύχτας και του ύπνου, το δέρμα αναπλάθεται και ανανεώνεται, δημιουργώντας νέα κύτταρα.

Δυστυχώς, πολλές φορές το άγχος και τα προβλήματα της καθημερινότητας παρεμποδίζουν τη φυσική λειτουργία του ύπνου, και αυτό έχει σημαντικές συνέπειες, όπως έλλειψη συγκέντρωσης, πονοκέφαλο, αδυναμία και κόπωση, και άλλα που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα.
Υπάρχουν όμως κάποιες συμβουλές που μπορείς να ακολουθήσεις για να απολαύσεις ένα ήρεμο ύπνο, που θα σε βοηθήσει να ηρεμήσεις, να χαλαρώσεις και να αντιμετωπίσεις το νέο ξεκίνημα της ημέρας δυναμικά, γεμάτη ενέργεια! Πάμε να δούμε λοιπόν κάποιες συμβουλές για καλό ύπνο!
Συμβουλές για καλό ύπνο
1. Απόφυγε το βαρύ βραδινό φαγητό
Είναι αλήθεια, πως το βραδινό γεύμα μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις για την υγεία σου, και φυσικά να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του ύπνου σου. Οι βαριές τροφές κατά τις νυχτερινές ώρες, προκαλούν άστατο ύπνο, βαρυστομαχία και ίσως αίσθημα πόνου. Αντιθέτως ένα ελαφρύ γεύμα, θα σου δώσει όλα τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός σου, ενώ ταυτόχρονα θα σε βοηθήσει να κάνεις έναν καλό και ήρεμο ύπνο.
2. Ρύθμισε ένα ωράριο ύπνου
Ο οργανισμός είναι ένας μηχανισμός, και λειτουργεί με συγκεκριμένο τρόπο. Εάν κάθε ημέρα κοιμάσαι την ίδια ώρα, ο οργανισμός σου θα το συνηθίσει και μετά θα μπορείς να κοιμάσαι την ίδια ώρα κάθε ημέρα χωρίς να αντιμετωπίσεις κάποιο πρόβλημα. Στην αρχή μπορεί να σου φανεί δύσκολο, ειδικά εάν έχεις άστατο ύπνο, όμως σιγά σιγά θα το συνηθίσεις. Αρκεί να ξαπλώνεις την ίδια ώρα κάθε ημέρα, και να προσπαθείς να ηρεμείς. Στην πορεία θα είναι πολύ εύκολο, και ο ύπνος θα έρχεται σχεδόν αυτόματα!
3. Μην πιέζεσαι
Μια συμβουλή που θα πρέπει να ακολουθείς εάν αποζητάς καλό ύπνο είναι να μην πιέζεσαι. Πολλές φορές ξαπλώνεις και κλείνεις τα μάτια σου προσπαθώντας να κοιμηθείς με το ζόρι. Αυτό όμως φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα και σου φέρνει επιπλέον άγχος. Θα πρέπει να ηρεμήσεις και να χαλαρώσεις χωρίς καμία πίεση, και ο ύπνος θα έρθει σταδιακά.
4. Προσοχή στην καφεΐνη
Η καφεΐνη είναι εχθρός του ύπνου, και αν νομίζεις ότι κρύβεται μόνο στον καφέ κάνεις μεγάλο λάθος. Καφεΐνη μπορεί να υπάρχει και στο τσάι, ή ακόμη σε κάποια ροφήματα, ακόμη και στο αλκοόλ. Καλό θα είναι να αποφεύγεις την κατανάλωση τους πριν από τον ύπνο, και να προσπαθείς να αφήνεις να περνάνε κάποιες ώρες.
5. Πιες ένα χαλαρωτικό ρόφημα
Σε αντίθεση με τους καφέδες, το τσάι και το αλκοόλ, υπάρχουν ροφήματα που μπορεί να σε βοηθήσουν να κάνεις έναν ήρεμο και χαλαρό ύπνο. Ένα από τα πιο δημοφιλή ροφήματα είναι η λουΐζα, και βοηθάει στην καταπολέμηση την αϋπνίας, ενώ ταυτόχρονα είναι αγχολυτική και χαλαρωτική!
6. Απομάκρυνε το κινητό
Εάν ξαπλώνεις στο κρεβάτι σου με το κινητό στο χέρι και χαζεύεις στα social media μέχρι να σε πάρει ο ύπνος, δεν είναι να απορείς γιατί αυτός αργεί να έρθει! Η οθόνη του κινητού προκαλεί υπερένταση, ενώ όσο χαζεύεις τόσο πιο πολύ κάθεσαι. Κλείσε το κινητό σου ή απομάκρυνε το από το δωμάτιο σου, και θα δεις αμέσως τη διαφορά. Και θα κοιμηθείς πιο εύκολα, ενώ το επόμενο πρωί θα είσαι πιο ξεκούραστη, και δε θα έχεις ενοχλητικά συμπτώματα όπως πονοκέφαλο.
7. Διάβασε ένα βιβλίο
Μέχρι να σε πάρει ο ύπνος, η καλύτερη λύση είναι να διαβάσεις ένα βιβλίο. Όχι επιστημονικά εγχειρίδια, ούτε και project εργασίας, αλλά ένα χαλαρό λογοτεχνικό βιβλίο. Εάν ξεκινήσεις να διαβάζεις, δε θα καταλάβεις για πότε θα σου έρθει το αίσθημα της νύστας. Είναι η καλύτερη επιλογή, αφού για παράδειγμα η τηλεόραση ή ο υπολογιστής θα σου φέρουν τα αντίθετα αποτελέσματα. Με ένα βιβλίο θα χαλαρώσεις και θα έχεις πιο ήρεμο ύπνο.
8. Επέλεξε την κατάλληλη μουσική
Εάν σου φαίνεται αδύνατον να χαλαρώσεις και να αποβάλεις το άγχος και το στρες, μπορείς να επιλέξεις λίγη μουσική που θα σε βοηθήσει να ηρεμήσεις. Η μουσική μπορεί να έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό και τη ψυχολογία και χρησιμοποιείται πολλές φορές ως συμπληρωματική βοήθεια, ειδικά σε θέματα χαλάρωσης. Υπάρχουν πολλά cd που έχουν ειδική μουσική που βοηθούν στον καλύτερο ύπνο, ή ακόμη μπορείς να βρεις μια μεγάλη ποικιλία και στο διαδίκτυο. Ήχοι της φύσης όπως θάλασσα, φύση, ρυάκια, δέντρα ή ακόμη και μουσική χωρίς μπάσα και κρουστά όργανα θα σε βοηθήσουν αποτελεσματικά και θα σε βοηθήσουν να απολαύσεις έναν ήρεμο και καλό ύπνο, χωρίς προβλήματα.
9. Κλείσε τα φώτα
Πολλοί άνθρωποι αποσυντονίζονται από τα φώτα, και ακόμα και κάτι μικρό, όπως ένα φως από τον υπολογιστή ή από το κινητό μπορεί να σε αποσυντονίσει και να προκαλέσει προβλήματα και ταραγμένο ύπνο. Πριν λοιπόν ξαπλώσεις κλείσε όλα τα φώτα, και απομάκρυνε οτιδήποτε μπορεί να σου αποσπάσει την προσοχή.
10. Βάψε την κρεβατοκάμαρά σου με παλ αποχρώσεις
Οι παλ αποχρώσεις ηρεμούν και χαλαρώνουν, ενώ οι πιο έντονες δίνουν ενέργεια. Οπότε η ιδανική επιλογή απόχρωσης για την κρεβατοκάμαρά σου είναι μια ανοιχτή παλ, όπως το μπεζ, το ανοιχτό ροζ, το απαλό κίτρινο ή το γαλάζιο. Επίσης φρόντισε όλος ο χώρος να κινείται σε παρόμοιες αποχρώσεις, όπως τα σεντόνια, οι μαξιλαροθήκες και γενικά όλη η διακόσμηση να έχει μια χρωματική συνοχή χωρίς έντονες αντιθέσεις. Εάν δημιουργήσεις την ιδανική ενέργεια θα έχεις έναν ήρεμο και καλό ύπνο χωρίς προβλήματα.
11. Δώσε βάση στις αναπνοές
Εάν κάνεις yoga θα ξέρεις πόσο σημαντικές είναι οι αναπνοές για τη σωστή και ομαλή λειτουργία του οργανισμού σου. Το ίδιο θα πρέπει να κάνεις και πριν τον ύπνο. Οι σωστές αναπνοές θα σε βοηθήσουν να αποβάλεις το άγχος της ημέρας, και να προετοιμάσεις το σώμα σου για έναν χαλαρό ύπνο που θα σε ανανεώσει. Κλείσε τα μάτια σου και ξάπλωσε ανάσκελα, επικεντρώνοντας την προσοχή σου στην αναπνοή. Εισέπνεε από τη μύτη, και άφησε τον αέρα να μπει στο σώμα σου και να βγει από τη μύτη σου. Φρόντισε οι αναπνοές να είναι μεγάλες και αργές, και να επικεντρώνεσαι στη διαδικασία αδειάζοντας το μυαλό σου. Αυτή η απλή άσκηση βασίζεται στο διαλογισμό και θα σε βοηθήσει να ηρεμήσεις και να καθαρίσεις τη σκέψη και το μυαλό σου από ότι σε απασχολεί.
12. Κάνε ένα ντους πριν ξαπλώσεις
Πριν ξαπλώσεις κάνε ένα ντους με ζεστό νερό. Το ζεστό νερό δρα ευεργετικά στο σώμα, ενώ με το ντους θα αποβάλλεις  κάποιο έντονο άρωμα που φορούσες και που πολύ πιθανόν να μη σου επέτρεπε να κοιμηθείς.

Πηγή