Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

Πώς θα ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα;

Η υγεία μας, η πορεία της και η ισχύς του ανοσοποιητικού συστήματος, ώστε να είναι αποδοτικό και να παρέχει καλή προστασία, είναι σχεδόν αποκλειστικά στα χέρια μας και εξαρτάται άμεσα από τον τρόπο ζωής, από τη διατροφή και από τις καλές ή κακές συνήθειες που υιοθετούμε καθημερινά στη ζωή μας.
Ακολουθεί μια λίστα από συνήθειες και συμβουλές που θα βοηθήσουν στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος και την προστασία του οργανισμού από την επέλαση των ιώσεων που επίκεινται όσο περισσότερο μπαίνει ο χειμώνας και η θερμοκρασία πέφτει.

Προσεγμένη διατροφή
Η διατροφή παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην υγεία και τις αντοχές του οργανισμού, γι’ αυτό, όση προσοχή κι αν δίνετε, καλό είναι να δώσετε ακόμα περισσότερη στο τι τρώτε κάθε μέρα και με τι «καύσιμα» φορτίζετε το σώμα σας.
Δώστε έμφαση σε τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, όπως είναι τα εσπεριδοειδή, οι οποίες έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες, βοηθώντας έτσι το ανοσοποιητικό να αντιδράσει άμεσα και πολλαπλώς απέναντι σε τυχόν προσβολή του.
Δώστε βάρος σε τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε, όπως είναι οι ξηροί καρποί και τα δημητριακά ολικής άλεσης, καθώς παίζουν σημαντικό ρόλο στην καλή και ομαλή λειτουργία του ανοσοποιητικού. Οι τροφές, που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α, όπως είναι τα καρότα, είναι υπεύθυνες για την αποδοτική λειτουργία της βλεννογόνου, η οποία λειτουργεί σαν το πρώτο φίλτρο προστασίας του οργανισμού.
Οι πλούσιες, σε βιταμίνη Β, τροφές όπως είναι τα μανιτάρια, τα φυλλώδη λαχανικά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα παρέχουν αντίσταση απέναντι σε βακτηριακές μολύνσεις, ενώ ενισχύουν την παραγωγή ομάδων των λεμφοκυττάρων του ανοσοποιητικού.
Οι τροφές που περιέχουν υψηλά ποσοστά ψευδάργυρου, όπως είναι τα φασόλια, η γαλοπούλα, τα μύδια και το μοσχαρίσιο κρέας είναι απαραίτητα σε μικρές ποσότητες για τη σωστή λειτουργία των  Τ-λεμφοκυττάρων και άλλων κυττάρων του ανοσοποιητικού.
Οι πλούσιες, σε σελήνιο, τροφές, όπως είναι το κοτόπουλο, ο τόνος, τα αυγά, το καστανό ρύζι και ο ηλιόσπορος ενισχύουν την παραγωγή της ιντερφερόνης και τον πολλαπλασιασμό των Τ-λεμφοκυττάρων, αυξάνοντας έτσι την άμυνα του ανοσοποιητικού και σε κυτταρικό επίπεδο.
Και τέλος, η πιπερόριζα και το σκόρδο διατηρούν τη θερμοκρασία του σώματος σε καλά επίπεδα, βοηθούν στην αποτοξίνωση των πνευμόνων και μέσω της ρινικής κοιλότητας και διατηρούν καθαρό και το λεμφικό σύστημα.
Ύπνος καλός
Κατά τη διάρκεια του ύπνου, το σώμα παράγει ορμόνες με επανορθωτική και αυξητική δράση στο σώμα, ενώ η έλλειψή του προκαλεί αυξημένα επίπεδα ορμονών που σχετίζονται με το άγχος, οι οποίες με τη σειρά τους δημιουργούν πρόβλημα στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού. Πιο συγκεκριμένα, ο ελλειμματικός ύπνος (κάτω των 7 ωρών) διπλασιάζει τις πιθανότητες να αρρωστήσετε, καθώς επηρεάζεται άμεσα η παραγωγή των ανοσοποιητικών κυττάρων του οργανισμού. Φροντίζετε, λοιπόν, και επιμένετε να κοιμάστε 7-9 ώρες καθημερινά.
Γυμναστική και κίνηση
Η φυσική δραστηριότητα και η καθημερινή γυμναστική, που αν και είναι και ακούγεται εφικτό, είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στη σύγχρονη καθιστική ζωή, ενισχύει την καλή κυκλοφορία του αίματος, επιτρέποντας έτσι στα κύτταρα του ανοσοποιητικού να μεταφερθούν σε όλη την έκταση του σώματος και να εξασκήσουν αποδοτικά το ρόλο τους.
Επιπλέον, η άσκηση ενεργοποιεί την απελευθέρωση των ενδορφινών, ορμονών που ευθύνονται για την καλή διάθεση, οι οποίες βοηθούν στον ποιοτικό ύπνο και διεγείρουν το λεμφικό σύστημα, στοχεύοντας έτσι και  στην αύξηση των λευκοκυττάρων στο αίμα. Δε χρειάζονται, ωστόσο, υπερβολές, καθώς 30 λεπτά καθημερινής άσκησης, μια βόλτα με τα πόδια ή λίγο παιχνίδι με τα παιδιά είναι αρκετά για τη διατήρηση του ανοσοποιητικού σε καλά επίπεδα.
Λιγότερο άγχος
Το άγχος, είτε είναι ψυχολογικό, είτε εκφράζεται απευθείας στο σώμα σας, είτε είναι κοινωνικό επηρρεάζει πάντα αρνητικά την απόδοση του ανοσοποιητικού συστήματος. Το δε μακροχρόνιο στρες, που προκαλεί την απελευθέρωση σχετικών ορμονών, επιδρά ενεργά στην παραγωγή των λευκοκυττάρων, δυσχεραίνοντας έτσι την αποδοτικότητα του ανοσοποιητικού και των κυττάρων. Δοκιμάστε να εξασκήσετε διαλογισμό, γιόγκα ή ό,τι είναι αυτό που έχει τη δύναμη να σας χαλαρώσει για, έστω, 15 λεπτά της ημέρας σας και επιδιώκετε πάντα να κοινωνικοποιήστε, καθώς οι φίλοι, βοηθούν στημαντικά στην αντιμετώπιση του στρες.
Γέλιο από καρδιάς
Ένας καλός τρόπος να αντιμετωπίσετε το στρες και να μην αφήσετε το ανοσοποιητικό σας να λυγίσει, είναι το γέλιο. Το γέλιο ελαχιστοποιεί τις ορμόνες που σχετίζονται με το άγχος και αυξάνει, έτσι, την παραγωγή των ανοσοποιητικών κυττάρων που μάχονται για την προστασία της υγείας του οργανισμού. Γελάστε, λοιπόν, με κάθε αφορμή με την καρδιά σας και αφήστε το σώμα σας να κάνει τα υπόλοιπα.